Jak przygotować dobry katalog i jaki wybrać w drukarni: szyty, czy klejony?
Jak przygotować dobry katalog i jaki wybrać w drukarni: szyty, czy klejony?
Reklamowanie produktów, czy usług firmy wiąże się z zastosowaniem wielu narzędzi dostępnych. w obszarze wirtualnym oraz rzeczywistym. Dobry marketingowiec to taki, który umie wykorzystać i połączyć obie przestrzenie. Strona internetowa oraz cała kampania reklamowa online powinna być uzupełniona również przez fizyczne materiały drukowane na zamówienie.
Warto podjąć stalą współpracę z dobrą drukarnią, gdyż pozwoli to na wydrukowanie w każdym mancie nowych ulotek, czy broszur. Niewątpliwie jest to doskonałe rozwiązanie, jeśli planujemy rozpropagować nowe katalogi szyte lub klejone dla stałych i nowych odbiorców.
Idealny katalog na miarę potrzeb firmy, czyli jaki?
Każdy przedsiębiorca, który stawia na skuteczny marketing, musi wziąć pod uwagę reklamowanie własnej działalności poprzez dobrze przygotowane foldery reklamowe oraz katalogi. Szczególnie w tej ostatniej kwestii ważne jest zdecydowanie o kilku kluczowych elementach. Będzie to rozmiar, format i ilość stron, a także metoda łączenia: szycie lub klejenie.
Zasadą jest, że cienkie katalogi lub broszury drukowane są na grubszym papierze i estetycznie wyglądają, kiedy są zszyte w sposób profesjonalny. W przypadku katalogów obszernych – powyżej 40 stron stosuje się klejenie. Tu warto wybrać jak najtrwalszy klej PUR, który zapewni długi żywot takiego katalogu.
Projekt wizualny, czyli co warto zamieścić w katalogu reklamowym?
Katalog firmowy, to idealne narzędzie, z którym można dotrzeć do stałych klientów oraz potencjalnych odbiorców w sposób bezpośredni. W związku z tym musi on być dobrze przemyślany i zaprojektowany. W katalogu powinna znaleźć się rozszerzona, a nawet pełna oferta produktów, czy usług.
O ile foldery, czy broszury zawierać powinny dużo zdjęć, wyraźnych promocyjnych ofert i wyselekcjonowane produkty, o tyle w dużym katalogu warto postawić na więcej treści. Dobry projekt to taki, w którym istnieje harmonia pomiędzy atrakcyjnymi wizualnie zdjęciami, a ciekawymi i rzeczowymi opisami.
Komu powierzyć wykonanie katalogu firmowego?
Jeszcze broszurkę, czy ulotkę można wykonać domowymi sposobami, przy użyciu dobrej jakości papieru, drukarki kolorowej i oprogramowania komputerowego. Nie będzie to, być może do końca profesjonalne, ale na potrzeby niewielkiej działalności z pewnością wystarczy.
W przypadku, obszernego katalogu należy postawić na profesjonalne wykonanie. Zlecić taki projekt warto drukarni oferującej najwyższej jakości urządzenia drukarskie i usługi introligatorskie. Dobrze wykonany katalog z pewnością odzwierciedli się w wynikach marketingowych, a marka firmy stanie się rozpoznawalna.
Może spodobać Ci się również:
Ochrona samochodu przed kradzieżą to uniknięcie nie tylko utraty auta, ale też wielu innych niepotrzebnych problemów. Zakup nowego samochodu jest często wyczekiwanym momentem, jednak dla pełnego bezpieczeństwa, należy zabezpieczyć pojazd,…
Czytaj więcej