Ile kosztuje matowy lakier samochodowy? Sprawdź w jaki sposób go przygotować

photo 1568605117036 5fe5e7bab0b7cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxOXx8Y2FyJTIwdmFybmlzaGluZ3xlbnwxfDB8fHwxNjUzOTE4MDE5ixlibrb 1.2.1q80w1080

Nie zawsze idealny połysk karoserii będzie pożądany. Niektórzy wolą postawić na oryginalne lakiery samochodowe. Ostatnio sporym uznaniem cieszy się matowy odcień, który przykuwa uwagę obserwatorów. Niestety przygotowanie takiego lakieru najczęściej wiąże się ze sporym wydatkiem. Ile dokładnie zapłacimy za usługę?

W jaki sposób tworzy się matowy lakier?

Choć ogólna technika aplikowania warstw nowej powłoki nie różni się specjalnie od standardowego lakierowania, końcowe etapy przebiegają nieco inaczej. Pierwszym krokiem każdego lakierowania jest przygotowanie i zagruntowanie powierzchni odpowiednim podkładem. Następnie nanoszonych jest kilka warstw lakieru bazowego, który nadaje odpowiedni kolor.

W dalszej kolejności aplikuje się powłokę bezbarwną. Jednak gdy chcemy zyskać efekt matu, stosujemy nieco inne typy produktów. Hurtownia lakierów samochodowych zaleca w tym przypadku wykorzystanie lakieru z dodatkiem kwarcu lub innych pokruszonych minerałów. To one mają odpowiadać za częściowe rozproszenie światła i uzyskanie idealnego efektu matu.

Końcowa obróbka lakieru też się różni…

Przy standardowym lakierowaniu na samym końcu powierzchnię szlifuje się do uzyskania właściwego koloru i blasku. Matowy lakier nie potrzebuje tak starannych zabiegów. Najczęściej w tym przypadku pracownik jedynie wygładza wstępnie przygotowaną warstwę do momentu uzyskania pożądanego efektu.

Umiejętne oczyszczenie powierzchni i zeszlifowanie warstwy zawierającej dodatek mineralny może wywołać efekt całkowitego lub częściowego matu. W ten sposób dostosujemy wygląd samochodu do indywidualnych preferencji. Na końcu trzeba jeszcze zabezpieczyć lakier, wykorzystując wosk, sealanty lub specjalne powłoki ochronne.

Ile kosztuje przygotowanie matowego lakieru?

Ceny za usługę mogą wynieść od kilku do nawet 30 tysięcy złotych. Skąd taka rozbieżność? Wynika to przede wszystkim z efektu, który chcemy uzyskać oraz tego, jakie materiały lakiernicze z hurtowni zostaną wykorzystane.

Zmiana koloru nowego pojazdu będzie wiązała się ze znacznie wyższym kosztem. Wynika to z konieczności dokładniejszego zabezpieczenia powłoki i większej liczby warstw, które mają przykryć stary lakier. Cena może wzrosnąć również przez zły stan karoserii – w takim przypadku przed lakierowaniem konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowych zabiegów, np. usuwania rdzy lub szpachlowania ubytków. Wszystkie te prace wpłyną na ostateczny koszt usługi.

Może spodobać Ci się również:

photo 1499815022134 5a333f5a299ccropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyfHxtZXRhbCUyMHdvcmt8ZW58MXwwfHx8MTYzNTE3MjkzMgixlibrb 1.2.1q80w1080

Jaki laser do cięcia metalu? Poznaj szczegóły i wybierz najlepsze urządzenie

1 grudnia 2023

Metal to tworzywo, które wymaga odpowiedniego podejścia, aby uzyskać porządne elementy. Zarówno cięcie metalu, jak i trudniejsze prace polegające na uzyskaniu określonych części wymagają zastosowania maszyn, które poradzą sobie z…

Czytaj więcej