Dress code w biznesie, czyli jaki garnitur warto sobie sprawić?
Dobre pierwsze wrażenie ważne jest w każdym aspekcie życia. Jak strój wpływa na nie, mówi szereg badań socjologicznych i psychologicznych. Przede wszystkim sprawdza się tu powiedzenie stare jak świat, czyli: „Jak nas widzą, tak nas piszą”.
Dress code od wieków towarzyszy człowiekowi. Biznes wymaga bezwzględnego przestrzegania tego warunku, gdyż właśnie pierwsze wrażenie może stanowić o powodzeniu lub porażce. Odpowiedni garnitur na dzienne spotkanie lub smoking na wieczór, a nawet frak na wyjątkową okazję jest przymusowym strojem, jaki powinien mieć w swojej szafie biznesmen.
Jaka okazja, taki strój
Klasyczna forma garnituru odpowiednia jest do pracy w biurze lub podczas biznesowych spotkań. Warto tu nadmienić, że dobrze leżący i uszyty na miarę strój zwykle zapobiega popełnieniu „ubraniowego” faux pas. Do tego zawsze powinny pasować dodatki, takie jak koszula, pasek, buty, czy krawat.
W zależności od uroczystości spotkania oraz pory dnia garnitur może zostać zastąpiony przez bardziej oficjalny strój. Wieczorowy bankiet będzie wymagał smokingu, a wyjątkowa gala fraka. W biznesie nie tylko to co mamy do powiedzenia ma znaczenie. Przez partnerów biznesowych doceniana jest umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji, a tu ważnym elementem jest umiejętne dopasowanie stroju.
Zachowanie i ubiór, jak to pogodzić?
Mężczyzna chcąc zrobić dobre wrażenie ma obowiązek ubrać się elegancko z pedantycznym podejściem do własnego wyglądu. Jednocześnie ważne jest, by wiedział jak zachować się w danej sytuacji. Ubiór pomaga uzyskać większą pewność siebie oraz wzbudzić szacunek i zaufanie partnerów biznesowych.
Warto tu nadmienić, że znajomość zasad savoir vivre musi być na wysokim poziomie. Bez niej nawet najbardziej elegancki smoking, czy garnitur nie przełoży się na wymierne efekty. Aby osiągnąć zamierzony cel warto zastosować strategię doskonałego wyglądu i równie wyśmienitego zachowania. Wówczas nawet niedopracowana oferta biznesowa zostanie w pełni zaakceptowana przez kontrahenta.
Kolor w biznesowym dress codzie
Dobrze dobrany strój to również odpowiednio użyta kolorystyka. Niewątpliwie są kolory, które wzbudzają większe zaufanie oraz bardzo pozytywne reakcje. Biała koszula i popielaty garnitur na spotkaniu biznesowym pozwoli uzyskać wrażenie pewności siebie oraz konkretności w biznesie. Takie cechy są niezwykle pożądane przez młodych biznesmenów, którzy dopiero zaczynają robić karierę.
Warto nadmienić, że niebieski wzbudza zaufanie, a stosowany w różnych odcieniach od jasnego po granat daje szereg możliwości dostosowania ubioru do okazji.
Może spodobać Ci się również:
Prawidłowe przechowywanie dokumentów może ułatwić zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Dokumenty są najważniejszym elementem w firmie i często mają ogromny wpływ na prosperowanie biznesu. Jak należy zarządzać dokumentami i w jaki sposób…
Czytaj więcej